مشتریان ممکن است بخواهید  پست الکترونیک  محصول فیزیکی به متمایز شود، اگر چه بسیاری انجام دهید، اما نیاز به بسته بندی خدمات همراه به طراحی شده است. امروز، تلاش هایی در حال توسعه استراتژی مقرون به صرفه برای رسیدن به آنچه در حال حاضر نامیده می شوند، توده customization'.22 سفارشی سازی انبوه توانایی را به قطعات استاندارد، عناصر و یا ماژول و از طریق ترکیب مشتری خاص و یا تنظیمات است، تولید متناسب با کارگردانی راه حل.
در بخش تولید هدف خواهد بود به تولید کلی محصولات نیمه تمام در حجم را به دستیابی به اقتصاد مقیاس و پس از اتمام کالا بعد به نیازهای مشتریان فرد. به عنوان مثال بارها نقل از سفارشی سازی انبوه شرکت ملی دوچرخه ژاپنی، ارائه می دهد که مشتریان این فرصت را به پیکربندی مرکز دوچرخه خود را از سبک، رنگ، اندازه و اجزای گزینه های مختلف است. در عرض دو هفته شرکت ارائه دوچرخه مناسب به مشتری است. شرکت رهبر بازار در ژاپن به عنوان یک نتیجه از این بازاریابی و تدارکات نوآوری تبدیل شده است.
در یک محیط بر روی خط، سفارشی سازی انبوه ساخته شده است ممکن است به دلیل آن را قادر می سازد اطلاعات در مورد منافع خاص فردی و نیاز به اسیر هر بار که آنها با این شرکت، ذخیره و پردازش برای هدایت پیشنهادات خاص در آینده به آنها ساخته شده تداخل می کنند. با هر ارتباط موثر، شرکت توانید در مورد مشتری خاص یادگیری و انطباق پیشنهاد خود را به حتی مدرسه بیشتر مناسب به نیازها و شرایط خاص خود را داشته باشد. به یک معنا، مشتری به تدریج آموزش شرکت در مورد خود به منظور دریافت یک سرویس است که تا کنون بیشتر متناسب بازاریابی با نیازهای خود و است که در نتیجه از ارزش بیشتری است. درک دستاوردهای شرکت از مشتریان خود را می توان نه تنها به درایو پیشنهادات شده به آنها در کوتاه مدت بلکه به درایو بلند مدت توسعه استراتژیک سازمان، اتحاد آن را با دیگر سازمان ها و محصولات و خدمات فرم های آن را در آینده ارائه می دهد.

فلفل و راجرز، کار با مشاور جوزف کاج، تمایز بین فرایند آلبوم  تولید سفارشی سازی انبوه و رویکرد بازاریابی موازی استراتژی یک به یک ": یک شرکت که مشتاق را به مشتریان دقیقا همان چیزی که آنها می خواهند باید ... استفاده از فن آوری برای تبدیل شدن به دو چیز است: سفارشی جمعی کارآمد است که فراهم می کند کالاها و خدمات به صورت جداگانه سفارشی، و یک بازاریاب   موسیقی یک به یک است که موجب این اطلاعات را از هر یک از مشتریان در مورد نیازها و ترجیحات خاص خود را. منطق دوگانه سفارشی سازی انبوه و یک به یک بازاریابی سازنده متصل می شود