حصول اطمینان که سازمان در راستای نیازهای پیشنهادات مشتریان با ارزش ترین آن توسعه، سفارشی سازی انبوه کمک می کند تا حفظ مشتریان. خدمات متناسب با مشتری دریافت یک نتیجه از 'آموزش' خود شرکت در مورد خود را در طول عمر خود رابطه است. برای دریافت  مشتری خدمات مشابه از یک رقیب درگیر که سازمان نیاز به یادگیری در مورد آنها از
"خراش"، که البته به زمان نیاز. بنابراین، اگر یک شرکت شیوه سفارشی سازی انبوه به طور موثر، مشتریان خود را با هزینه قابل توجهی سوئیچینگ ارائه اگر آنها به یک سازمان رقیب نقص.



اول، این شرکت نیاز به راه اندازی زیرساخت های فن آوری خدمات آن را فعال کنید به راه اندازی یک گفت و گو با مشتریان منحصر به فرد آن و گرفتن پاسخ های خود را. دوم، آن نیاز به استفاده از پردازش داده ها اگر که این گفت و گو است که قادر به شرکت به دست آوردن درک بهتری از مشتریان  تماس تا به حال خود را به عنوان افراد است. در نهایت، آن نیاز دارد تا بتواند به ساختار فرآیندهای آن به طوری که تولید این سازمان از محصولات یا خدمات به نیازهای مشتریان فردی سفارشی. این تغییرات اساسی در حال حاضر به بسیاری از سازمان ها، اما در اقتصاد شبکه کانال